.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تفاوت حداقل حقوق ۹۴ کارمندان با کارگران
حداقل حقوق کارمندان دولت در سال۹۴ به میزان ۶۸۴ هزار تومان تعیین شده است که حدود ۲۸ هزار تومان از حداقل حقوق ۷۱۲ هزار و۴۱۳تومانی کارگران در سال آینده کمتر است.

به گزارش تسنیم، برای سال آینده حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی با افزایش ۱۴ درصدی ۶۸۴ هزار تومان و حداکثر حقوق کارمندان ۷ برابر این رقم یعنی۴ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان شد. حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال ۱۳۹۴ به میزان ۶۸۴ هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

این در حالی است که شورای عالی کار حداقل دستمزد سال ۹۴ کارگران را با ۱۷درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ معادل ۷۱۲هزار و ۴۱۳ تومان تعیین کرد که این ۱۷درصد شامل سایر سطوح مزدی هم می‌شود.

با افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان رسید. شورای عالی کار حق سنوات هر مشمول قانون کار را از ابتدای سال آینده از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان روزانه افزایش داد. مجموع سنوات هر فرد در ماه طی سال ۹۴ معادل ۳۰ هزار تومان خواهد شد.همچنین با تصویب شورای عالی کار، حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و بن کارگری نیز از ۸۰ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان در سال ۹۴ افزایش یافته است.

افزایش ۱۴درصدی حداقل حقوق کارمندان و ۱۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۹۳ در حالی است که نرخ تورم بر اساس اعلام مرکز آمار ایران حدود ۱۶درصداست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.968 seconds.